© 2019 par Eventletters. 

Algemene verkoopvoorwaarden

Event Letters is een merk gecreëerd door Flashletters SPRL dat het "Bedrijf" wordt genoemd.

1. GEMEENSCHAPPELIJKE ALGEMENE VOORWAARDEN

1.1.AFDWINGBAARHEID

  1.1.1 Onze Algemene Voorwaarden beheersen en vormen een integraal onderdeel van al onze contractuele relaties. De andere partij erkent deze te hebben gelezen en geaccepteerd.
  1.1.2 De contractant erkent uitdrukkelijk het primaat van onze Algemene Voorwaarden boven eventuele andere algemene voorwaarden, inclusief, indien van toepassing, zijn eigen algemene voorwaarden.
  1.1.3 Elke afwijking van onze Algemene Voorwaarden kan alleen plaatsvinden met onze voorafgaande schriftelijke toestemming door middel van speciale voorwaarden.
  1.1.4 Het feit dat het Bedrijf een of andere clausule van deze algemene voorwaarden niet implementeert, kan niet worden geïnterpreteerd als een afstandsverklaring van het gebruik ervan.
  1.1.5 De ​​nietigheid, afwijking of niet-afdwingbaarheid van een of meerdere clausules van onze Algemene Voorwaarden, in het bijzonder door het effect van dwingende wettelijke bepalingen of in toepassing van 1.1.3., Doet geen afbreuk aan de toepassing van de andere clausules van de huidige algemene voorwaarden. De partijen verbinden zich ertoe de betwiste clausule (s) te vervangen door een of meer anderen die dezelfde functie (s) vervullen.

 

1.2. AANBOD EN ACCEPTATIE

  1.2.1 Onze aanbiedingen zijn alleen bindend voor de duur aangegeven in de aanbieding en, bij gebrek hieraan, gedurende een periode van 15 dagen vanaf de datum van uitgifte. In geval van een toename van een of meer van de factoren die de kostprijs vormen tijdens het aanbod of het contract, zal deze verhoging worden doorberekend aan de eindfactuur in overeenstemming met de relevante wettelijke voorwaarden.
  1.2.2 Alle contracten en overeenkomsten die door de Vennootschap worden uitgevoerd, worden geacht te zijn gedaan op de maatschappelijke zetel van de Vennootschap.
  1.2.3 De mededeling van het aanbod medeondertekend door de klant impliceert de aanvaarding ervan. Bovendien kan elke manifestatie van de aanvaarding van de medecontractant zelfs op basis van een stilzwijgende omstandigheid of verschijnselen hem begaan. Wij behouden ons echter het recht voor om elke andere acceptatie te weigeren dan die is vastgesteld door de ontvangst op ons adres van de gedagtekende en ondertekende aanbieding voor akkoord van een gevolmachtigde.
  1.2.4 Aanvaarding van het aanbod is bindend zowel voor de onderneming of vereniging die het vertegenwoordigt als voor de ondertekenaar zelf, die beide mede-contracterende partijen ook gezamenlijk en hoofdelijk aansprakelijk zijn voor alle verplichtingen. contractuele verplichtingen jegens de Vennootschap.
  1.2.5 Al onze catalogi, brochures, prijslijsten en andere aan de klant verstrekte informatie vormen geen aanbiedingen en worden gecommuniceerd zonder enige verplichting van onze kant.

1.3.LEVERING

  1.3.1 Bij gebrek aan enige bijzondere bepaling van het tegendeel, worden levering en ontvangst geacht plaats te hebben op de maatschappelijke zetel van de Vennootschap.
  1.3.2 Onze levertijden zijn slechts indicatief. Een vertraging bij de levering kan in geen geval aanleiding geven tot schadevergoeding of enige schadevergoeding, noch een reden zijn voor de klant om de goederen te weigeren.
  1.3.3 In het geval van een abnormale vertraging die aan ons toe te schrijven is, doet de andere partij afstand van alle andere rechten dan het recht om de bestelling een maand na ingebrekestelling per aangetekend schrijven met ontvangstbevestiging te annuleren, zonder enige schadevergoeding. interesses, wat ze ook zijn.
  1.3.4 Reserveonderdelen worden altijd niet terugbetaalbaar geleverd.

1.4.ONDERHOUD

  1.4.1 Door het bedrijf uitgevoerd onderhoud omvat geen reparatie van schade of schade veroorzaakt door onjuist gebruik van de apparatuur. Dit type reparatie wordt door de Vennootschap gefactureerd voor een bedrag van EUR 50 excl. Btw / uur, exclusief reiskosten en de aankoopprijs van de onderdelen.

1.5.BETALING

  1.5.1 Alle prijzen in onze aanbiedingen zijn prijzen exclusief btw. Ze omvatten geen belastingen of heffingen, zoals invoerrechten, verpakking, laden en lossen, transport- of verzekeringskosten, andere dan die uitdrukkelijk schriftelijk zijn aangegeven.
  1.5.2 Prijzen worden vermeld en betaald in euro, elke prijsverandering wordt doorberekend aan de klant.
  1.5.3 Een aanbetaling van 50% is verschuldigd binnen tien dagen na acceptatie van het aanbod. We behouden ons het recht voor om een ​​contract te annuleren, automatisch en zonder kennisgeving, in geval van niet-betaling van de aanbetaling, onverminderd enige schade en rente geleden door het Bedrijf. In geval van annulering door de klant, zal het bedrijf de aanbetaling niet terugbetalen.
  1.5.4 Elke betaling is verschuldigd en betaalbaar per overschrijving binnen 8 dagen na de datum van afgifte van de factuur.
  1.5.5 Het leveren van diensten, het verwijderen of afleveren van apparatuur zonder betaling vormt geen stilzwijgende acceptatie van een stopzetting van de betaling.
  1.5.6 In geval van niet-tijdige betaling is de vertragingsrente tegen het contracttarief van 12% automatisch en zonder voorafgaande kennisgeving op de vervaldatum van toepassing. Bovendien wordt het bedrag van de factuur verhoogd met 20% met een minimum van 150 euro volgens de boeteclausule. Dit onverminderd de eventuele gerechtskosten en de procedurele schadevergoeding.
  1.5.7 De niet-betaling van een van de facturen op de vervaldag geeft automatisch alle vorderingen, zelfs die niet vervallen.
  1.5.8 In geval van niet tijdige betaling behoudt het bedrijf zich het recht voor om al haar verplichtingen zonder waarschuwing te schorsen en zonder dat de andere partij enig nadeel kan claimen.
  1.5.9 Bijkomende bestellingen van de andere partij worden gefactureerd volgens de algemene tarieven van
het bedrijf van kracht op die datum of tegen de prijs die uitdrukkelijk door de partijen is overeengekomen.
  1.5.10 Onze agenten, vertegenwoordigers of werknemers hebben geen recht om bedragen te innen voor het betalen van rekeningen. We erkennen de geldigheid van een betaling alleen als hiervoor kwijting is verleend door onze naar behoren bevoegde agenten.
  1.5.11 Voor bestellingen van minder dan € 50 exclusief BTW, wordt een verhoging van € 7,50 voor administratieve kosten in rekening gebracht.

1.6.ANNULERING

  1.6.1 In geval van annulering door de contractpartner om welke reden dan ook, blijft de laatstgenoemde aansprakelijk voor een vergoeding van 50, 66 of 100% van de facturering, afhankelijk van het feit of de annulering plaatsvindt tussen 15 en 8 dagen, tussen 8 en 3 dagen of minder dan 3 dagen vóór de datum van aflevering / levering / ter beschikking stellen van het gehuurde, zonder dat deze vergoeding lager is dan de terugbetaling van alle betalingen van het bedrijf (tolken, onderaannemers , etc.).

1.7.CONTRACTBREUK

  1.7.1 Het contract kan worden geannuleerd of beëindigd, afhankelijk van de schade van de wederpartij van rechtswege, zonder voorafgaande kennisgeving en zonder afbreuk te doen aan eventuele schade indien de wederpartij geheel of een deel van haar activiteiten staakt onder meer door faillissement faillissement, concordaat, liquidatie, toewijzing of overlijden; indien zijn rechtspersoonlijkheid wordt gewijzigd, met name door fusie, splitsing; als de nakoming van zijn verplichtingen door de andere partij in het gedrang komt, met name in geval van inbeslagname, onder toezicht van de andere partij.
  1.7.2 De beslissing of beëindiging is ook automatisch het gevolg van de schade van de andere partij als deze blijft bestaan ​​in het niet nakomen van zijn verplichtingen na een periode van 8 dagen na ingebrekestelling.
   1.7.3 In geval van schending van het contract, zal het Bedrijf onmiddellijk het bezit van de apparatuur die het bezit hervatten. De contractpartner verbindt zich er uitdrukkelijk toe om het personeel dat verantwoordelijk is voor het verwijderen van de apparatuur het gebouw binnen te laten.

1.8.VERANTWOORDELIJKHEDEN

  1.8.1 De vennootschap is vrijgesteld van aansprakelijkheid voor niet uitgevoerde verplichtingen, geheel of gedeeltelijk of vertraagd door overmacht, onvoorziene omstandigheid of een gebeurtenis buiten de controle, veroorzaakt door de koper of derden. Worden beschouwd als in bijzondere gevallen van overmacht: arbeidsconflicten, vertragingen in de levering van de leverancier, tekort aan uitrusting of vervoermiddelen, oorlogen, oproeren, branden, natuurrampen, slecht weer, ernstige verkeersongevallen tijdens transport / reis naar de plaats van uitvoering van het contract, ernstige ziekte of onverwacht overlijden van het personeel / personeel van het bedrijf, wanneer dit tot gevolg heeft dat de uitvoering van het contract wordt vertraagd of onmogelijk wordt gemaakt. De Vennootschap wordt verondersteld deel te zijn van een van deze vrijstellingen; het hoeft niet de onvoorspelbaarheid, de onweerstaanbaarheid van de gebeurtenis of de onmogelijkheid om het contract uit te voeren vast te stellen. Wij behouden ons het recht voor om de uitvoeringstermijn van het contract te verlengen met een periode gelijk aan die waarin het geval van overmacht of de daad van de prins heeft geduurd. Evenzo behouden we ons het recht voor om de overeenkomst zonder verplichting of aansprakelijkheid van onze kant te beëindigen als deze feiten de uitvoering van de bestelling in de gegeven omstandigheden in het gedrang kunnen brengen.
Het Bedrijf zal de andere partij onmiddellijk op de hoogte brengen van het geval van overmacht.
Tenzij de wet anders vereist, is het bedrijf niet aansprakelijk voor enige schadevergoeding of schade ten gevolge van overmacht, ongeacht de aard van de schade, direct of indirect, te voorzien of te voorzien, met inbegrip van het exploitatieverlies. en schadevergoeding aan personen, zowel met betrekking tot de wederpartij als aan derden.
  1.8.2 Met uitzondering van fraude of grove nalatigheid is enige aansprakelijkheid contractueel beperkt tot het aan de klant gefactureerde bedrag, met een maximum van 2.000 euro onverwijderbaar en niet herbeoordelbaar in de tijd.

1.9.TOEWIJZING EN VERVANGING

  1.9.1 Het Bedrijf kan elke andere rechtspersoon vervangen die het geschikt acht om het contract uit te voeren in de uitvoering van zijn verplichtingen. Het bedrijf is nu bevoegd om de claims die voortvloeien uit dit contract aan een derde partij toe te wijzen.

1.10. CLAIMS, TOEPASSELIJKE WET EN JURISDICTIE

  1.10.1 Elke claim die over het algemeen niet wordt gespecificeerd, inclusief claims met betrekking tot niet-naleving
of verborgen gebreken moet ons per aangetekende brief met ontvangstbewijs binnen de 15 kalenderdagen na de feitelijke vaststelling dat genereert, met vermelding van de aard en de motivatie van de conclusies, op straffe van uitsluiting. Claims of geschillen met betrekking tot het bedrag van de factuur zijn onderhevig aan dezelfde regeling. Anders wordt de genoemde factuur beschouwd als onbetwistbaar aanvaard door de geadresseerde. Voor een creditnota wordt gegeven aan de klant, moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan: (i) terugkeer van de defecte onderdelen, (II) referentienummer en de datum van de betreffende factuur en (III) schriftelijke toestemming van de Bedrijf na onderzoek.
  1.10.2 Al onze contracten zijn onderworpen aan de Belgische wetgeving.
  1.10.3 Alle geschillen over onze contracten vallen onder de bevoegdheid van de rechtbanken van Nijvel. Wij behouden ons echter het recht voor om de contracterende partij toe te wijzen op basis van een andere aanknopingsfactor die wordt geboden door het Belgisch Gerechtelijk Wetboek of de internationale verdragen.

2. ALGEMENE HUURVOORWAARDEN​​

2.1.LEVERING/RETOUR

  2.1.1 De inzameling en teruggave van de apparatuur vindt plaats op het hoofdkantoor van de Vennootschap tijdens de openingstijden, van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 17.30 uur. In het geval van late terugkeer van gehuurde apparatuur, zal een compensatie per dag vertraging aan de klant in rekening worden gebracht, elke begonnen dag wordt beschouwd als een volledige dag. Deze vergoeding komt overeen met de huurprijs per dag voor apparatuur die laat wordt teruggebracht.

2.2.STORTING

  2.2.1 Het storten van een aanbetaling is verplicht en het bedrag ervan wordt vastgesteld op basis van het belang van het gehuurde materiaal, zonder dat dit bedrag lager is dan 200 €.
  2.2.2 Het Bedrijf heeft een periode van 7 dagen om de apparatuur na ontvangst te testen. De levering van een retourcertificaat kan in geen geval geldig zijn voor aanvaarding van de terugzending van de goederen, behalve in hoeveelheden.
  2.2.3 Elk bedrag dat de klant aan het bedrijf verschuldigd is, kan rechtstreeks worden afgetrokken van het bedrag van de aanbetaling.

2.3.VERANTWOORDELIJKHEID VAN DE KLANT

  2.3.1 Gedurende de periode vanaf het moment dat de apparatuur het magazijn van het Bedrijf verlaat totdat het wordt geretourneerd, valt het onder de uitsluitende verantwoordelijkheid van de klant die neemt alle risico's (diefstal, schade, etc.) aan, zelfs veroorzaakt door derden en zorgt voor een goede vader. Ondernemingen van derden of derde bedrijven die namens de klant door het bedrijf worden gecontacteerd, worden ook als derden beschouwd. De klant is verplicht om aan het einde van de periode van beschikbaarheid onmiddellijk aan de geldende aankoopprijs een bedrag terug te betalen dat beschadigd of ontbrekend is. De huurder geeft toegang tot de site van het evenement aan agenten van het bedrijf om te zorgen voor het juiste gebruik van apparatuur. Het bedrijf behoudt zich het recht voor om de huurovereenkomst te beëindigen als de klant in gebreke blijft om redelijke en passende maatregelen te nemen om het gehuurde materiaal te behouden.
  2.3.2 De klant verbindt zich ertoe het Bedrijf onmiddellijk per aangetekende brief op de hoogte te stellen indien het gehuurde materiaal geheel of gedeeltelijk (i) in beslag wordt genomen door een derde partij. De klant verbindt zich er ook toe om de beslagleggende partij onmiddellijk op de hoogte te stellen dat het materiaal waarop de inbeslagneming betrekking heeft eigendom is van de Vennootschap door een kopie van zijn post aan de laatste te bewaren, (ii) betrokken te zijn bij een ongeval dat lichamelijk letsel veroorzaakt of materiaal of in een civiele en / of criminele actie; (iii) worden gevorderd, geleend, gestolen of beschadigd om welke reden dan ook. Elke lamp of uitbreiding die verloren of beschadigd is, wordt respectievelijk € 5 en € 25 excl. In rekening gebracht.
  2.3.3 De klant is verplicht een verzekering af te sluiten die zijn huurverplichting dekt in geval van verlies of diefstal, schade aan de installatie en de schade die de apparatuur of de werknemers van het bedrijf op de plaatsen kunnen veroorzaken. van het evenement. Dit beleid dekt, tegen de nieuwe vervangingswaarde, de apparatuur tegen de risico's van diefstal, vandalisme, slecht weer, oproeren, vernietiging om welke reden dan ook, inclusief het geval van overmacht.
  2.3.4 Het Bedrijf kan op elk moment een kopie van de verzekeringspolis aanvragen.
  2.3.5 De ​​klant garandeert dat het evenement legaal is en dat hij over alle nodige autorisaties (contractueel, administratief of wettelijk, enz.) Beschikt om het te realiseren. In geval van gedeeltelijke of volledige niet-uitvoering van het evenement, zal de andere partij op eigen kosten het publiek op de hoogte stellen dat hij volledig verantwoordelijk is en de aan het Bedrijf verschuldigde vergoeding wordt vastgesteld op tweemaal het bedrag van de facturering. totaal van het evenement.
  2.3.6 De klant gaat ermee akkoord om de apparatuur zo zorgvuldig mogelijk te behandelen. Het moet altijd in zijn beschermende hoezen worden gedragen. Elk materiaal heeft zijn eigen hoes, de klant zal ervoor zorgen dat verschillende materialen niet in dezelfde hoes worden geplaatst.

2.4.VERANTWOORD ONDERNEMEN

  2.4.1 Zonder afbreuk te doen aan de redenen voor vrijstelling en beperking van artikel 1.8, wijst het bedrijf alle aansprakelijkheid af als gevolg van verborgen gebreken die van invloed kunnen zijn op het gehuurde.

 

3. ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN​​

3.1.LEVERING

  3.1.1 De risico's worden overgedragen zodra de verkoop perfect is, hetzij door overeenstemming over het ding en over de prijs, hetzij door specificatie van het ding, ongeacht enige overweging met betrekking tot levering of ontvangst. Ongeacht hun modaliteiten, opslag en mogelijk transport vinden alleen plaats op verzoek, onder verantwoordelijkheid en risico van de koper.
  3.1.2 In geval van gedeeltelijke uitvoering wegens afwezigheid of tekort aan voorraad, zijn de verzendkosten voor rekening van de koper, tenzij hij uitdrukkelijk aangeeft dat de bestelling ondeelbaar is. Deze specificatie moet uiterlijk voor de eerste zending worden gedaan.

 

3.2.EIGENDOMSVOORBEHOUD

  3.2.1 De verkoper behoudt zich het eigendomsrecht voor van alle geleverde / geleverde zaken totdat de koper zijn verplichtingen jegens hem volledig is nagekomen, namelijk in het bijzonder tot de volledige betaling van een schuld van de betreffende koper van welke aard dan ook, inclusief eerdere of latere claims, rente en kosten. Een aan de klant toegekende betalingstermijn kan geen verklaring van afstand van deze clausule vormen. Wanneer opeenvolgende leveringen plaatsvinden in een lopende rekening, blijft het eigendomsvoorbehoud geldig tot het saldo van de koper wordt gesloten.
  3.2.2 De bovenstaande bepalingen vormen geen beletsel voor de overdracht aan de koper van de risico's van het ding, evenals de overdracht van verantwoordelijkheid voor enige schade die door dit ding kan worden veroorzaakt.
  3.2.3 Het is de klant verboden de goederen te verkopen of te verwerken tot de volledige betaling heeft plaatsgevonden.
  3.2.4 Goederen en koopwaar mogen niet worden verpand of gebruikt als zekerheid voor de claim van een derde partij.

 

3.3.NAKOMING

  3.3.1 Het geleverde wordt geacht in overeenstemming te zijn met de door de koper beoogde behoeften en het gebruik, behalve dat deze aantoont dat het niet overeenkomt met de schriftelijke beschrijving van de behoeften en het gebruik dat hij eerder heeft vastgesteld de verkoop. Bij gebrek aan een schriftelijke beschrijving wordt het door de verkoper geadviseerde voorwerp geacht voldoende te zijn om te voldoen aan de mondelinge vereisten van de koper.
  3.3.2 Indien de goederen worden vervoerd door een derde partij, wordt deze geacht een mandaat te hebben om de schijnbare gebreken van de gekochte goederen te noteren, op het moment dat deze door de verkoper aan hem wordt overhandigd. Alle reserveringen worden door de vervoerder of de vertegenwoordiger van de klant vermeld op de vrachtbrief, de factuur of de vervoersdocumenten. Indien dergelijke voorbehouden ontbreken, worden defecten geacht te zijn veroorzaakt door de koper.

 

3.4.GARANTIE TEGEN VERBORGEN GEBREKEN

  3.4.1 Zonder afbreuk te doen aan de vrijstelling te beperken en de in artikel 1.8 oorzaken, de koper heeft een commerciële garantie op hardware verkocht in dezelfde omstandigheden als de garantie gegeven aan de verkoper door zijn eigen leverancier; de duur van de garantie zal een periode van 2 jaar vanaf de datum van verkoop niet overschrijden.
  3.4.2 Zoals met zichtbare gebreken zijn alle gebreken of defecten die niet inherent zijn aan het ding zelf en de gevolgen ervan uitgesloten van de garantie. Vooral uitval of schade die direct of indirect voortvloeit uit het transport van het ding zodra het risico is overgedragen, is uitgesloten; elke nalatigheid, fout in verband met of bediening, gebruik niet in overeenstemming met technische specificaties, gebrekkig of onhandig gebruik; elke reparatie of onderhoud of vergelijkbare handeling uitgevoerd door een persoon die niet door de verkoper is goedgekeurd; elke toevoeging, gebruik van aanvullingen of accessoires die niet voldoen aan de technische specificaties of, zelfs als ze voldoen, niet de voorafgaande schriftelijke toestemming van de leverancier of de verkoper hebben ontvangen; brand, waterschade, ongeval of gebrek aan airconditioning, storm, gevolgen van de storm of weersongevallen; elke daad of onrechtmatige daad gepleegd door een persoon, inclusief de koper of zijn agenten en een eventueel tijdelijk gebrek aan de fysieke omgeving.
  3.4.3 Deze garantie is beperkt tot gratis vervanging, gratis reparatie of terugbetaling, naar onze keuze, van het defecte onderdeel.
  3.4.4 De verzendkosten zijn voor rekening van de koper, zelfs als het defect wordt gedekt door de garantie.
  3.4.5 De ​​garantie is persoonlijk voor de koper. Dienovereenkomstig kon een persoon aan wie de koper eigendom of bezit zou overdragen, de verkochte apparatuur, geen gebruik maken van de garantie die door de verkoper werd gegeven.

 

4. ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR DIENSTVERLENING

  4.1.1 De klant is altijd verantwoordelijk voor de veiligheid op de site en zal ervoor zorgen dat het personeel van het bedrijf op de hoogte wordt gesteld van de veiligheidsinstructies. De diensten van het Bedrijf dienen in overeenstemming te zijn met de instructies en onder het toezicht van de klant, zodat de klant, behalve in het geval van een fout van het Bedrijf of zijn opdrachtgevers, aansprakelijk is voor persoonlijk letsel of materiële schade, ongeacht wat zich tijdens het bedrijf heeft voorgedaan. de uitvoering van het contract.
  4.1.2 Als, om redenen die niet aan het Bedrijf kunnen worden toegerekend, de levering van diensten de in de bestelling of aanbieding aangegeven tijd zou overschrijden, wordt het gefactureerde bedrag verhoogd overeenkomstig het uurtarief dat in de aanbieding is vermeld.